Publicador de continguts

Conveni amb la síndica municipal de Greuges d’Igualada per millorar l’atenció a la ciutadania i garantir els seus drets

" "

  • El compromís entre les dues defensores és atendre les queixes dels usuaris, recollir millores del servei i tractar amb la màxima sensibilitat situacions de persones en situació de vulnerabilitat per assegurar-ne la protecció i l’accés a l’aigua.

La síndica municipal de Greuges d’Igualada, Rosa Mª Sánchez Fuentes, i la defensora del client d’Aigua de Rigat (Customer Counsel), Inmaculada Bermúdez, han signat un conveni per millorar l’atenció als usuaris i usuàries del servei municipal d’aigua d’Igualada i vetllar per garantir els drets de la ciutadania. 

Gràcies a aquest conveni, la defensora del client es compromet amb la síndica municipal a atendre amb celeritat qualsevol queixa que puguin rebre dels ciutadans i ciutadanes d’Igualada, així com mantenir un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. El conveni inclou també el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat qualsevol cas que la defensora pugui detectar de persones en situació de vulnerabilitat per assegurar-ne la protecció i el dret d’accés a l’aigua.

La síndica municipal de Greuges d’Igualada, Rosa Mª Sánchez, té com a missió defensar els drets dels ciutadans en relació amb l’actuació de l’Ajuntament d’Igualada i dels organismes que en depenen. Amb aquesta finalitat, supervisa l’actuació de l’Administració municipal i investiga les queixes que se li presenten.

A Igualada gestionem el servei d’aigua i disposem del servei independent del Customer Counsel o defensor del client per atendre i resoldre de manera gratuïta les reclamacions dels usuaris i usuàries de l’operadora. És un servei que atén conflictes entre la companyia i els seus clients, i busca solucions en un entorn amistós. Intervé quan el client no està d’acord amb la resposta que li ha ofert la companyia o bé quan no ha obtingut resposta a la seva reclamació. La resolució que s’estableixi des del Customer Counsel és d’obligat compliment per a la companyia i voluntari per als clients. En funcionament des de fa més d’una dècada, té com a missió fomentar el diàleg entre organitzacions relacionades amb els drets de les persones, defensar i protegir els drets dels abonats i abonades, i escoltar i atendre les seves necessitats, així com presentar propostes per millorar el servei. També busca la implantació d’una cultura de comunicació i interlocució efectiva i transparent, orientada a la satisfacció de les persones.

La defensora del client de la companyia, Inmaculada Bermúdez, ha explicat que el seu compromís és la millora contínua de la qualitat del servei que ofereix als usuaris i usuàries: “posem les persones al centre de la nostra atenció, i potenciem el diàleg, la transparència i la mediació entre els usuaris com a claus per avançar cap a l’eficiència d’un servei que és bàsic”.