Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, facilitar un accés més ràpid als mateixos i personalitzar mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús.Podeu obtenir més informació a la nostra política de cookies

x
Notícies
diaris

ELS CLIENTS PODEN TRIAR EL DIA DE PAGAMENT
viernes, 18 de agosto de 2017
calendari

Aigua de Rigat aplica un nou sistema de pagament més fàcil i còmode per als usuaris. A partir d’ara, els clients tindran l’opció de decidir quin dia del mes volen que la companyia carregui el seu rebut del consum d’aigua. D’aquesta manera, Aigua de Rigat garanteix als usuaris més llibertat a l’hora de realitzar el pagament i els facilita l’organització i la gestió de les seves despeses.

Per tal de poder gaudir d’aquest servei, els clients hauran de tenir el rebut de l'aigua domiciliat. Seguidament, hauran de fer la petició a la companyia a través d’una de les següents vies: trucant al telèfon d’atenció al client 902 250 070, escrivint a l’apartat “Contacta” de l'Oficina Virtual o apropant-se a la seva oficina habitual. 

Un cop s’hagi aprovat la sol·licitud, es generarà la factura amb la periodicitat que l’usuari tingui assignada i es comprovarà si hi ha un dia preferit de pagament. Aigua de Rigat retindrà l’enviament del càrrec al banc fins el dia triat pel client. D’aquesta manera, l’usuari rebrà el càrrec el dia elegit o uns dies després, però mai serà abans de la data escollida.

 

:


Signatura d’un Protocol i un Fons de Solidaritat a Òdena
martes, 13 de junio de 2017
Signatura

El passat divendres 2 de juny Aigua de Rigat i l’Ajuntament d’Òdena es van reunir per signar un conveni de col·laboració contra la pobresa energètica al municipi. La signatura d’aquesta col·laboració va tenir lloc al consistori on l’alcalde d’Òdena, Francisco Guisado, va rebre el Gerent d’Aigua de Rigat, David Gall per acordar la creació d’un Protocol Regulador contra la Pobresa Energètica i un Fons de Solidaritat, amb el qual fer front als rebuts de les famílies vulnerables d’Òdena. A Aigua de Rigat treballem amb els ajuntaments per garantir aquest preuat recurs, sigui quina sigui la situació econòmica dels seus habitants.

:


La Generalitat i Aigua de Rigat signen un conveni de col·laboració
miércoles, 12 de abril de 2017
noticia

Aigua de Rigat ha signat un conveni de col·laboració amb el Departament de l’Interior de la Generalitat de Catalunya per portar a terme la instal·lació d’una antena VHF al Parc de Bombers d’Igualada. Gràcies a  aquesta antena, Aigua de Rigat disposarà d’un concentrador per millorar la telelectura a tota la ciutat, fet que beneficiarà als usuaris. Mitjançant el sistema de lectura a distància de comptadors, els clients poden consultar la informació sobre el seu consum d’aigua les 24 hores del dia, així com realitzar anàlisis comparatives i activar un servei d’alertes a través del correu electrònic en cas d’incidències.

Tanmateix, gràcies a aquest conveni, durant els pròxims 4 anys els treballadors d’Aigua de Rigat tindran formacions específiques antiincendis i d’actuacions de rescat per tal de millorar la seguretat a l’empresa. D’altra banda, Aigua de Rigat s’ha compromès a col·laborar amb els bombers d’Igualada mitjançant donacions destinades a l’adquisició d’equipament tècnic amb l’objectiu de millorar les condicions operatives en futures intervencions.

Amb la instal·lació de l’antena VHF, Aigua de Rigat mostra el seu compromís amb els clients millorant els serveis i facilitant l’accés a les dades de consum mitjançant sistemes d’última tecnologia. L’empresa també posa èmfasi en la seguretat laboral amb els cursos que realitzaran els treballadors, fomentant un entorn segur i fent del benestar dels empleats un pilar fonamental de la companyia d’aigües.

 

:


Aigua de Rigat obté la certificació ISO 39001 de Seguretat Vial
lunes, 13 de marzo de 2017
noticia

Aigua de Rigat ha obtingut la certificació ISO 39001 de Seguretat Vial, que indica que és una empresa compromesa amb la seguretat a la via pública y que porta a terme diferents mesures per reduir els accidents de trànsit en horari laboral. Aigua de Rigat és la primera empresa d'Agbar en obtenir aquesta acreditació que consolida els objectius de seguretat vial prèviament determinats pel grup:

  • Fomentar una autèntica cultura preventiva i de seguretat vial plenament participativa, que asseguri el compliment efectiu i real de les obligacions preventives.
  • Reforçar la integració de la prevenció i la seguretat vial en els sistemes de gestió de l’empresa a tots els nivells organitzatius.
  • Adequar la normativa de prevenció i de seguretat vial a les diferents formes d’organització del treball.


Aquesta titulació complementa les altres que Aigua de Rigat ha obtingut anteriorment com ara la ISO 9001 que garanteix un model de treball basat en l’eficàcia i enfocat a proporcionar el millor servei al client. L’empresa també és titular de l’OHSAS 18001 que assegura que Aigua de Rigat aplica més mesures de les establertes a l’actual Llei de Prevenció de Riscos Laborals, convertint la seguretat dels empleats en una prioritat.

Amb aquestes accions Aigua de Rigat es compromet a proporcionar un entorn segur tant pels seus treballadors com pels usuaris del servei.

:


LLANCEM LA QUOTA FIXA MENSUAL PER PAGAR EL REBUT DE L’AIGUA
jueves, 29 de diciembre de 2016
Tarifa Plana

Des d’Aigua de Rigat oferim als nostres clients un sistema capdavanter a tot Catalunya de pagament d’una quota fixa, el qual suposa un important avantatge per a les famílies, que d’aquesta manera sabran exactament quant hauran de pagar cada mes, independentment del consum realitzat.

Es tracta d’una nova modalitat de pagament per la que cada mes l’usuari abona una quantitat fixa en concepte d’aigua i passats 12 mesos, la regularitza. D’aquesta manera, les famílies poden fer una millor planificació i distribuir les seves depeses habituals de manera uniforme. El sistema no suposa cap canvi en les condicions del contracte. Els comptadors es segueixen llegint i es continua facturant amb la mateixa periodicitat que cada titular té assignada. L’únic que canvia és la quantitat que es paga ja que es distribueix per mesos amb una quota plana que es pot sol·licitar i donar de baixa en qualsevol moment i sense despeses afegides.

Al donar-se d’alta al nou sistema, proposem a l’usuari una quota mensual a pagar basada en l’històric del consum real del client. Al cap de l’any es regularitza l’import abonat i si s’ha pagat més del que s’ha consumit, des d’Aigua de Rigat retornarem a l’usuari la xifra cobrada de més. En cas contrari, el client pagarà la diferència que, segons quina sigui la quantitat, es podrà fraccionar automàticament en tres mesos. La sol·licitud d’alta d'aquest sistema de pagament, anomenat 12 Gotes, es pot fer a l’Oficina Virtual, al centre d’atenció telefònica o a l’oficina de la companyia.

:


Aigua de Rigat ha obtingut la certificació ISO 39.001 de Seguretat Vial
miércoles, 23 de noviembre de 2016
seguretat vial

Aigua de Rigat ha estat la primera empresa de SUEZ Ibera en obtenir la certificació ISO 39.001 de Seguretat Vial. Aquesta certificació acredita el compromís d’Aigua de Rigat de fer ús d’eines per reduir incidents que puguin succeir a la via pública. A més, pretén consolidar els objectius establerts per la companyia  en matèria de seguretat i salut però també en seguretat vial.

Els objectius d‘Aigua de Rigat són: fomentar una cultura preventiva i de seguretat vial plenament participativa, que asseguri el compliment efectiu i real de les obligacions preventives; reforçar la integració de la prevenció i la seguretat vial en els sistemes de gestió de l’empresa a tots els nivells organitzatius i adequar la normativa de prevenció i de seguretat vial a les diferents formes d’organització del treball.

Les activitats certificades han estat: el Cicle integral de l’aigua (captació, tractament, distribució, clavegueram i sanejament de l’aigua) i la construcció, el manteniment, la conservació i reparació de infraestructures vinculades a les activitats indicades. També han estat certificades l’oficina d’atenció al client d’Aigua de Rigat, el magatzem d’Òdena i l’Estació de Tractament d’Aigua Potable de la Pobla de Claramunt.

:


Un got, un gest pel medi ambient
lunes, 22 de agosto de 2016
Campanya gots

A Aigua de Rigat som conscients de la importància de respectar l’entorn que ens envolta i tenir cura de la flora i fauna que en ell habita. És per aquest motiu que treballem dia a dia per prendre mesures i realitzem campanyes per preservar-lo.

Recentment, per conscienciar sobre la importància de tenir cura del medi ambient, hem iniciat una nova campanya – “Un got, un gest pel Medi Ambient” - per reduir l’impacte que suposa la impressió de factures en paper. D’aquesta manera, obsequiarem* amb un got plegable a totes aquelles persones qui sol·licitin el canvi a la factura sense paper de forma presencial a les nostres oficines, una opció gratuïta i responsable amb el medi ambient.

Aquesta iniciativa pretén minimitzar l'impacte que suposa l'ús del paper, fent més sostenible i eficient la comunicació alhora que contribuim a la reducció de residus gràcies a la reutilització.

*Fins exhaurir existències.

:


Aigua de Rigat patrocina el I Concurs de Pintura Ràpida Botiga al Carrer d’Igualada
viernes, 11 de marzo de 2016
Obra guanyadora

Igualada Comerç, organitzadora del I Concurs de Pintura Rapida Botiga al Carrer celebrat el passat cap de setmana a Igualada, ha fet públic el veredicte del jurat encarregat d’escollir les obres guanyadores.

El jurat, format per Teresa Riba, escultora, Jordi Brió, pintor i Jovan Trisic, d’Igualada Comerç, va atorgar el primer premi en la categoria d’adults a Alejandro Miras Esteban, un premi de 500 euros concedit per Aigua de Rigat. El segon i tercer premi van ser atorgats a Núria Riba Bosch i a Josep Manel Aznar, premis patrocinats per Igualada Comerç i Sarauto-Igualada respectivament.

Les obres premiades i una selecció de les participants, es posaran a la venda als establiments adherits a Igualada Comerç fins el dia 24 de març.

:


Millores als serveis de La Torre de Claramunt i La Pobla de Claramunt
lunes, 28 de diciembre de 2015
riu Anoia i dipòsit de les Pinedes d'Armengol

A Aigua de Rigat tenim el compromís de millorar contínuament el nostre servei, amb aquest objectiu al llarg d’enguany hem realitzat diferents actuacions de les quals destaquem algunes d’elles. Aquestes en concret han suposat un benefici tant per a les instal·lacions del municipi com per als usuaris dels serveis de la Torre de Claramunt i de la Pobla de Claramunt.

La Torre de Claramunt

Al primer trimestre de l’any donàvem per finalitzades les obres de construcció i arranjament de les instal·lacions del nou dipòsit de 300 m3 al nucli de Les Pinedes de l’Armengol de La Torre de Claramunt. Més tard, finalitzaven les obres del carrer Font de l’Armengol.  Aquestes obres van consistir en la instal·lació de 100m de canonada nova i del trasllat de les corresponents escomeses existents. El trasllat de la canonada a la via pública permet que ara sigui més accessible i fàcil per a futures intervencions ja que abans la canonada transcorria per terrenys privats.

A més, en breu es finalitzarà la instal·lació de quatre analitzadors de clor en continu i de vuit arquetes de mostreig. Aquests equips de mesura estaran instal·lats a diferents punts de la xarxa on mesuraran en continu els nivells de clor en l’aigua de distribució. S’estan muntant a Pinedes de l’Armengol, Vilanova d’Espoia, nucli de la Torre de Claramunt i a Ca l’Anton. Es tracta d’una millora significativa, donat que aquests equips mesuraran en continu durant 365 dies a l’any i amb qualsevol incidència de clor, l’equip generarà una alarma que es rebrà en el centre de control i en el mòbil del personal encarregat fent que es gestioni la incidència ràpidament.

La Pobla de Claramunt

A Aigua de Rigat se li ha adjudicat el manteniment de l’estació de bombament d’aigües residuals situat en el polígon dels Plans d’Arau de la Pobla de Claramunt.
Aquesta petita estació de bombament, eleva les aigües residuals de la part baixa del polígon fins a enllaçar amb el sistema unitari de sanejament i evitar l'abocament d’aigües residuals a la llera. Està ubicat al costat del Riu Anoia pel seu pas pel polígon dels Plans d'Arau. Aigua de Rigat té previst dotar-la de telecontrol, de manera que al centre de control es podrà veure a temps real el funcionament de les bombes, les hores de funcionament, si hi ha fallides de tensió, sobreeiximent i poder actuar ràpidament davant qualsevol adversitat.

:


Jornada de treball amb Ajuntaments de la comarca i el Consell Comarcal de l’Anoia
martes, 22 de diciembre de 2015
assistents jornada a Igualada

La seu d’Aigua de Rigat a Igualada ha acollit la jornada ‘Vulnerabilitat econòmica i els Serveis d’Aigües’, que han organitzat les tres principals concessionàries del servei municipal d’aigües presents a la comarca de l’Anoia - Aigua de Rigat, Anaigua i Sorea. L’objectiu ha estat compartir iniciatives per garantir l’accés a l’aigua a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat econòmica. En aquest sentit, la jornada s’ha centrat en analitzar l’aplicació de la nova Llei de Vulnerabilitat Econòmica i en com han d’actuar les empreses de serveis i els departaments de Serveis Socials enfront les casuístiques que es poden donar de famílies en risc d’exclusió social.

L’acte que ha inaugurat David Gall, gerent d’Aigua de Rigat, Anaigua i Sorea, ha comptat amb la presència del Coordinador de l'Oficina d'Informació al Consumidor del Comarcal de l'Anoia, Jordi Puiggròs qui ha explicat els detalls del Codi de Consum de Catalunya. David Bosch i Josep Anton Llaudet, de l’Àrea de Clients de l’Anoia han explicat el servei i els canals de contacte que es posen a disposició dels usuaris des de les concessionàries del servei municipal d’aigües i Lluís Martínez Camps ha presentat la figura del defensor del client d’Agbar, servei que ofereix l’empresa als usuaris del servei i que actua com a mediador en cas que sigui necessari. 

Les empreses apliquen diverses mesures socials per garantir l’accés a l’aigua. De fet, les mesures que s’apliquen en l’actualitat van més enllà de l’àmbit de la pròpia legislació. L’establiment de Fons Socials en coordinació amb els Ajuntaments, ajudes per tramitar les bonificacions socials de la Generalitat, un contacte directe a disposició dels tècnics municipals són algunes de les iniciatives que ja venen aplicant des de fa temps les companyies d’aigües per lluitar contra l’exclusió social. La cloenda de la jornada, ha anat a càrrec de la Sra. Rosa Maria Sánchez i Fuentes, Síndica municipal de Greuges d’Igualada que ha destacat el paper dels síndics locals en la defesa de les persones.

La jornada ha evidenciat la predisposició de les concessionàries del servei municipal d’aigües i de l’administració pública per treballar plegats en la lluita contra la pobresa energètica i d’agilitzar els processos i tràmits que atorguen a una persones la determinació de vulnerabilitat i la conseqüent protecció i garantia dels seus serveis bàsics.

La coordinació entre les concessionàries i les administracions locals és fonamental: són els Serveis Socials municipals qui acrediten la situació de vulnerabilitat de les famílies per tal de garantir el subministrament d’aigua de les mateixes. A la jornada a la taula de debat s’han explorat els protocols de coordinació, amb la finalitat de ser més eficients i d’evitar tant els casos de pobresa energètica com d’injustícia.

Conscients de les dificultats que moltes persones pateixen en l’actualitat fruit de la difícil situació econòmica, Aigua de Rigat, Anaigua i Sorea potencien la comunicació de les bonificacions socials existents, per tal que la informació flueixi entre tots els col·lectius socials. El reforç comunicatiu és ja evident a la pàgina web on fent una cerca per municipi es pot accedir a la pàgina on es recullen de manera destacada totes les bonificacions amb senzilles instruccions sobre com tramitar-les i gaudir-les, d’aquesta manera, d’ajuts per fer front al rebut de l’aigua.

:


Aigua de Rigat, al costat de les persones
martes, 24 de noviembre de 2015
Família nombrosa

La sensibilitat davant de casos de vulnerabilitat és una prioritat a Aigua de Rigat. Per això treballem activament amb els municipis de l’Anoia on som presents per oferir solucions adequades a cada situació. 

La normativa vigent relativa a la pobresa energètica i la vulnerabilitat econòmica i residencial, afecta directament als subministraments bàsics com ho és el subministrament d’aigua. Aigua de Rigat ha treballat sempre estretament amb els servis socials dels municipis aplicant mesures adequades i des de l’aprovació de la darrera normativa, la Llei 24/2015 de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, la relació amb els serveis socials és encara més mes efectiva per assegurar que cap persona vulnerable pugui quedar mancada del subministrament d’aigua. 

A diferents municipis tenim aplicades diverses mesures: protocols reguladors, tarifes socials i bonificacions, fons de solidaritat per cobrir els rebuts impagats de les persones més desfavorides, ajornament i pagaments a terminis, formacions al personal d’atenció... Pots consultar bonificacions i ajuts de cada municipi entrant al cercador, localitzant el municipi i anant a l’apartat de tarifes i bonificacions. A Aigua de Rigat estem compromesos a situar-nos sempre al costat de les persones.

:


ADEQUACIÓ DEL DIPÒSIT DE LA SERRA D’ ESPOIA
miércoles, 11 de noviembre de 2015
Dipòsit abans i després de les reparacions

Durant el mes d’octubre, s´han realitzat diverses tasques d’adequació i neteja al dipòsit de la Serra d’ Espoia de 22 m3, ubicat al municipi de la Torre de Claramunt, que han permès garantir l’estanqueïtat de la instal·lació i conseqüentment millorar el servei.

El Pla de Vigilància de les instal·lacions i el RD 140/2003, per el que s’estableixen els criteris sanitaris de la qualitat de l’aigua de consum humà, defineixen la periodicitat amb la que cal fer la neteja interior dels dipòsits d’aigua. Tanmateix en aquesta ocasió les feines no han comportat únicament la neteja de la instal·lació sinó també millores generals de l’estructura i de la hidràulica. Al tractar-se d’operacions amb una durada més llarga que la simple neteja, i per tal d’afectar el mínim possible a la població, Aigua de Rigat ha instal.lat un dipòsit provisional a la mateixa zona des del qual s’ha pogut fer l’abastament d’aigua a la població, evitant molèsties de manca de subministrament als veïns.
D’aquesta forma, s’han fet en sec les tasques de reparació dels desperfectes exteriors i interiors del dipòsit causats pel pas del temps, així com altres treballs de manteniment sobre vàlvules, quedant preparat per a posteriors operacions de neteja programades.

Un cop realitzades les operacions de neteja i manteniment del dipòsit s’ha procedit a fer una desinfecció de l’interior per tal de deixar-lo a punt de l’emplenat i posterior distribució d’aigua al municipi.

El Dipòsit de la Serra de l’Espoia és el dipòsit del que s’ abasteix Espoia (Barri de la Torre de Claramunt) . Es tracta d’ un dipòsit telecontrolat de forma que el personal tècnic disposa d’informació a distància dels nivells principals de la instal·lació: nivell de dipòsit, cabals d’entrada i sortida, nivell de clor, així com alarmes per sms si algun dels nivells surt fora dels límits establerts.

:


NOU SISTEMA DE TELECONTROL A AIGUA DE RIGAT
jueves, 29 de octubre de 2015
sistema de telecontrol

Aigua de Rigat al llarg del 2015 ha implantat un nou sistema de telecontrol de la xarxa d’abastament d’aigua.

Amb el nou sistema és possible portar un control a distància de tots els equips crítics de les xarxes d’abastament dels municipis de l’àmbit d’Aigua de Rigat, amb informació contínua de les variables principals, alarmes quan alguna de les variables es troba fora dels límits establerts i informació disponible tant als equips de control de l’oficina principal de l’empresa a Igualada, com en els smartphones dels responsables i operadors del servei.

La nova eina permet una millora de l’eficiència i en conseqüència oferir millor servei als municipis.

:


ADQUIRIM NOUS EQUIPS DE RECERCA DE FUITES
jueves, 15 de octubre de 2015
Equip de recerca de fuites

Per tal de millorar la qualitat del servei, a Aigua de Rigat hem adquirit nous equips per a la recerca de fuites.

La recerca de fuita és una feina estratègica que requereix equipaments capaços de detectar les fuites a les canonades sense necessitat d’haver d’obrir el terreny. Aquest equips són capaços de detectar fuites i localitzar-les a partir del so que s’emet quan l’aigua es perd per una canonada a pressió i afegint dades relatives al material de cada canonada. 

El nou geòfon de vareta electro-acústica amb gran nivell d’amplificació resseguir la xarxa obtenint bons resultats tant en canonades metàl·liques com en no metàl·liques.

També s’han adquirit 20 equips Logger de captació i registre de so que s’instal·len a les canondades i registren de forma contínua el so, podent d’aquest forma localitzar fuites no visibles. Aquest equips permetran augmentar la zona de revisió així com la seva freqüència.

:


NETEJA PREVENTIVA DE CLAVEGUERAM A COPONS
martes, 22 de septiembre de 2015
Clavegueram

Aigua de Rigat ha realitzat la neteja preventiva del clavegueram del municipi de Copons. Aquest poble de 325 habitants, té una xarxa de clavegueram de 1.9 km, amb uns 34 pous de registre i 80 embornals.

S'ha procedit a netejar tots els elements de la xarxa a fi d’evitar problemes de obturació dels col.lectors, pudors i altres. La zona centre de Copons és on s’acumula més quantitat de brutícia donat que té poc pendent i això comporta l’acumulació de graves de la zona alta del poble.

Gràcies als camions succionadors-impulsors encarregats de llençar aigua a pressió contra la brutícia i després succionant-la, la neteja del clavegueram ha estat un èxit. Amb aquesta actuació tots els elements de la xarxa han quedat nets.

:


Finalitzen les obres a la xarxa d'aigua del Passeig Sant Miquel d'Òdena
lunes, 14 de septiembre de 2015
Obres de renovació de canonades i connexions

Aigua de Rigat, com a concessionària del servei d’aigua potable a Òdena, ha portat a terme les obres de renovació de canonades i les connexions de la xarxa actual amb les noves canonades projectades dins el projecte de re-urbanització del Passeig Sant Miquel.

Aquesta obra ha consistit en la instal·lació de 196 metres de canonada amb vàlvules de seccionament i el trasllat de les corresponents escomeses existents actualment.

Aigua de Rigat, en aquest cas, ha actuat com a subcontracta i gràcies a aquesta instal·lació es reduiran les possibles avaries a la xarxa de distribució i es millorarà el rendiment de la xarxa.

:


Obres de sectorització de la xarxa d'abastament d’Igualada
martes, 18 de agosto de 2015

Aigua de Rigat ha reprès recentment les obres de sectorizació de la xarxa d’aigua potable d’Igualada iniciades durant l’any 2014. La previsió és que a finals de 2015 la xarxa d’Igualada es trobarà dividida en 8 sectors hidràulics.

L’aigua és un recurs escàs i com a tal ha ser gestionat de manera eficient. Així, la reducció de les pèrdues a la xarxa d’abastament és essencial en una empresa compromesa en la gestió sostenible. Per estudiar en profunditat la xarxa d’abastament i poder aplicar sistemes de control de fuites resulta de molta utilitat la sectorització. 

La sectorizació és el procés de dividir la xarxa en zones reduïdes i aïllades entre sí, que disposen d'una o diverses entrades (les menys possibles) connectades amb les artèries principals. Cada entrada es troba equipada, com a mínim, amb un comptador per mesurar amb precisió el consum i registrar-lo. Cadascuna d'aquestes unitats es denomina sector hidràulic. La relació entre l’aigua que entra al sector hidràulic, l’aigua que surt cap un altre sector i l’aigua que és registrada pels comptadors de cada usuari, ens permet conèixer el rendiment de la xarxa i programar campanyes acurades de recerca de fuites.

La sectorizació no es defineix només en termes de configuració de xarxa, sinó que s’entén com un mètode de gestió permanent. Per això el sistema està dotat d’un centre d'anàlisi i gestió, capaç de rebre i ordenar diàriament les dades obtingudes pels equips de camp i analitzar-los conjuntament amb informació econòmica, d'inventari, de manteniment, etc., de forma que es pugui conèixer l'estat real de funcionament del sector.

És aquest coneixement el que permet la presa de decisions tant de manteniment, com d'explotació i fins i tot d'inversió.

:


Aigua de Rigat col·labora amb els equips d’extinció de l’incendi d’Òdena
viernes, 31 de julio de 2015
Bassa de l'aeròdrom

L’incendi que va tenir lloc a Òdena els dies 26, 27 i 28 de juliol va suposar la mobilització de tot l’equip tècnic d’Aigua de Rigat que des del primer minut va estar al costat del Centre de Control oferint la col·laboració amb Bombers de la Generalitat per ajudar en tot el necessari. Així, encarregats i operaris, van acompanyar als bombers en tot moment per identificar els punts de càrrega d’aigua més propers tant a Òdena com a Igualada.

Una de les prioritats va ser tenir la bassa de l’aeròdrom d’Òdena plena d’aigua per tal que els bombers poguessin carregar amb la freqüència necessària. Aigua de Rigat va fer diverses maniobres per aconseguir el màxim cabal que permetés omplir ràpidament, però la freqüència de càrrega va ser contínua i es van activar altres mecanismes complementaris. L’ajuntament va contractar camions cisterna per carregar en punts que el personal d’Aigua de Rigat indicava. D’altra banda, la nit de diumenge a dilluns, el personal d’Aigua de Rigat va poder estendre una canonada provisional que, des del polígon les Gavarreres permetia aportar cabal a la bassa de l’aeròdrom. També es va proveir d' 1’5 km de canonada especial que es va localitzar a Lleida, però per sort finalment no es va haver d’instal·lar donat que l’incendi ja estava controlat.

La manca d’electricitat a la zona de Sant Bernabé va provocar que les cases d’aquella zona quedessin sense aigua, però ràpidament es va poder coordinar el trasllat d’un generador per posar en funcionament el bombeig d’aigua i restablir el subministrament malgrat la manca d’electricitat.

Els esforços de tots els equips han estat valuosos i a Aigua de Rigat, valorem haver pogut col·laborar en una tasca essencial com aquesta.

:


Col·laboració en el sopar de l’Unió Empresarial de l’Anoia
jueves, 16 de julio de 2015
Sopar UEA

Aigua de Rigat col·labora en l’esdeveniment que organitza l’Unió Empresarial de l'Anoia, un dels esdeveniments anuals amb més ressò entre els empresaris de la comarca de l'Anoia i rodalies, el Sopar empresarial UEA.

Aquest any ha sigut especialment emblemàtic ja que es celebren els 15 anys d'aquesta cita empresarial, que ha tingut com escenari el Campus Universitari d’Igualada, el dia 9 de juliol sota el lema "SOM EMPRESA, SOM FUTUR", un missatge que sintetitza molt bé la vocació i el treball de l’empresari.

Els empresaris de la comarca que creuen en les seves empreses i els seus negocis no estan sols, la UEA treballa per què dia a dia siguin més competitives, tinguin més oportunitats i una comarca preparada per acollir tots aquells negocis que volen créixer, fer-se grans i avançar, aposta que malgrat el moment actual fan moltes empreses, amb esforç i determinació.
I és aquí on el Sopar UEA té cabuda, en el marc d'una nit empresarial en què els protagonistes són les empreses, on tenen un reconeixent i es comparteix el seu esforç. I gràcies a la col•laboració i participació de tots els patrocinadors entre ells Aigua de Rigat, ha estat possible celebrar un dia especialment memorable per les empreses, els treballadors i el territori.

Va ser una nit especial que va comptar amb la presència del President de la Generalitat de Catalunya, el conseller Felip Puig així com amb altres personalitats de prestigi com l’economista Xavier Sala i Martí. Aigua de Rigat va estar representada pel Conseller Delegat, Xavier Ventayol, el Gerent, David Gall i la Responsable d’Operacions, Esther Guirado.

:


Actuacions a la xarxa de Vilanova del Camí
miércoles, 08 de julio de 2015
Operari

Aigua de Rigat, com a concessionària del servei d’aigua potable a Vilanova del Camí, ha realitzat recentment millores a la xarxa d’abastament del municipi incloses dins el projecte de reurbanització del carrer Major.

A més de la renovació de la xarxa i el trasllat de les 57 escomeses existents, s’ha instal·lat un nou equip de regulació de la pressió. Aquest equip resulta essencial en aquest punt del municipi que es troba a molt baixa altitud. Un excés de pressió a determinades hores del dia, podria provocar avaries i empitjorar el servei.

Amb els canvis realitzats s'espera poder evidenciar una millora en el rendiment de la xarxa i una disminució sensible de les incidències.

:


Neteja i desinfecció del dipòsit rectangular d’Igualada
jueves, 14 de mayo de 2015
Interior del dipòsit

El passat mes de març, Aigua de Rigat va portar a terme la neteja i desinfecció del dipòsit rectangular d’aigua situat al municipi d’Igualada. Aquest dipòsit, ubicat al Polígon Industrial, té una capacitat de 12.000 m3 i està dividit en dues cavitats de 6.000 m3.

La neteja del dipòsit es va realitzar en dues setmanes, evitant així el tall de suministrament d’aigua a la població. Durant la primera actuació, que va tenir una durada de 3 dies, es va netejar la cavitat esquerre conformada per 32 col·lumnes i es va mantenir la cavitat dreta plena d’aigua.

Pel que fa a la neteja de la cavitat dreta, conformada pel mateix nombre de col·lumnes, la neteja es va realitzar en 2 dies, optimitzant al màxim les jornades per poder disposar del dipòsit al 100% de la seva capacitat el cap de setmana.

 

:


Nova oficina d'atenció al client a Igualada
lunes, 09 de marzo de 2015
Edifici Cal Ratés

A partir d’avui, 9 de març, l’oficina d’atenció al client ubicada al Carrer Comarca, 47 es trasllada al nucli antic d’Igualada. La nova oficina està situada a l’emblemàtic edifici Cal Ratés, al Carrer Santa Maria, 10.

La nova oficina suposa una millora en l’atenció al públic, és una oficina més funcional i còmoda, d’espais diàfans i dotada d’arxiu i sala de reunions polivalent.

Cal Ratés és un edifici històric de principis del segle XX, l’antic mercat del peix d’Igualada, del que s’han conservat aspectes arquitectònics de l’època com dues columnes interiors i un creuament de bigues de ferro, símbol de l’antic negoci. 

L’horari d’atenció al públic es manté de dilluns a divendres, de 09.00 a 13.30 hores.  Aigua de Rigat també de canals d’atenció no presencials. Consulta’ls al següent enllaç.

Canals d'atenció no presencials

:


1.400 dies sense accidents amb baixa
jueves, 12 de febrero de 2015
Treballadors d'Aigua de Rigat

Aigua de Rigat assoleix avui els 1.400 dies sense accidents amb baixa. La fita ha estat possible gràcies a l’alt nivell d’implicació i compromís dels nostres professionals amb la prevenció de riscos laborals.

Desenvolupem les nostres actuacions establint com a valors essencials la seguretat i salut dels nostres treballadors, clients, proveïdors, contractistes i col·laboradors i com a suport fonamental a aquests valors, seguim una política de prevenció de riscos laborals que consta de tres línies estratègiques: la reducció progressiva dels índexs de sinistralitat, la tolerància zero a exposar-se a riscos, incloent subcontractes, i la participació activa dels treballadors en l’activitat preventiva.

Tanmateix, seguint amb l’estratègia de prevenció de riscos laborals, durant el 2014 els operaris d’Aigua de Rigat van assistir a reunions periòdiques on se’ls presentaven 10 Regles Que Salven molt senzilles, que posaven en context per analitzar possibles desviacions que es poden produir en situacions reals de treball.

La responsabilitat i compromís individual i col·lectiu dels treballadors i treballadores d’Aigua de Rigat ha fet possible que avui celebrem aquesta fita que es pretén seguir superant dia a dia.

:


Implantació d’un nou sistema de cloració de l’aigua al pou de les Pinedes d’Armengol
lunes, 26 de enero de 2015
Exterior del dipòsit de les Pinedes d'Armengol

Aigua de Rigat està portant a terme la implantació d’un nou sistema de cloració amb hipoclorit sòdic al pou ubicat a la urbanització de les Pinedes d’Armengol, en el municipi de La Torre de Claramunt.
El sistema de desinfecció emprat fins a l’actualitat en aquest pou, que abasteix a més de 1.100 abonats, és amb clor-gas, un sistema amb risc de manipulació i de fuita. El nou sistema permet reduir considerablement els riscos, mantenint en tot moment la desinfecció de l’aigua.

L’obra comporta a més la construcció d’un nou dipòsit de 300 m3 de capacitat, la instal·lació d’un equip de cloració automàtic amb control remot, així com la substitució de l’actual equip de bombament de l’aigua del pou.

Es preveu que l’obra al pou de les Pinedes d’Armengol finalitzi a finals del mes de febrer.

:


Finalitzen les obres a la xarxa d’aigua de Ca l’Anton
lunes, 29 de diciembre de 2014
Obres a Ca l'Anton

Les obres iniciades a finals d’octubre per Aigua de Rigat, s’han portat a terme amb l’objectiu d’abastir la part de la urbanització de Ca l’Anton que pertany al terme municipal de La Torre de Claramunt amb l’aigua provinent d’aquest municipi. Fins ara, la urbanització de Ca l’Anton s’abastia amb aigua provinent del municipi de Capellades.

Per tal d’incloure als abonats de la urbanització de Ca l’Anton a la nova xarxa de subministrament d’aigua de la Torre de Claramunt, s’han instal·lat 980 metres lineals de canonada de polietilè d’un diàmetre de 125mm que permetran garantir l’abastament d’aigua a la zona.

:


Aigua de Rigat col·labora un any més en la recollida de joguines de la Creu Roja
viernes, 05 de diciembre de 2014
recollida joguines

Aigua de Rigat participa, un any més, en la campanya “No és per les joguines. La teva solidaritat, els seus drets” de la Creu Roja amb la qual s’espera recollir milers de joguines per als nens i nenes d’arreu de Catalunya en risc d’exclusió social.

D’aquesta forma, Aigua de Rigat disposarà, del 9 fins el 18 de desembre, un punt de recollida a la seva oficina d'atenció al client, carrer Comarca, 47 d'Igualada.

L’any passat Creu Roja va recollir més de 80.000 joguines amb l’ajuda de les entitats col·laboradores, entre elles Aigua de Rigat.

Que la campanya sigui un èxit depèn de tu, acosta't a la nostra oficina i deixa un joguin nova, ajuda’ns a augmentar la xifra!

:


Instal·lem concentradors de telelectura als municipis d’Igualada i La Torre de Claramunt
viernes, 31 de octubre de 2014
Instal·lació de concentradors

Aigua de Rigat ha instal·lat dos concentradors de telelectura als municipis d’Igualada i La Torre de Claramunt. Aquests concentradors permetran posar en marxa tots els avantatges de la telelectura dels comptadors d’aigua: rapidesa, exactitud i puntualitat en la lectura, increment del nombre de dades de consum de cada punt, així com la possibilitat de que els propis titulars de les pòlisses puguin consultar aquestes dades per via remota o puguin rebre alarmes per fuita interior. A l’actualitat Aigua de Rigat ha instal·lat més de 1000 comptadors de telelectura i progressivament anirà ampliant el nombre de comptadors amb aquesta tecnologia. 

Què és la telelectura?

La telelectura és un innovador sistema de lectura de comptadors a distància, que permet a l’abonat consultar el seu consum d’aigua en qualsevol moment i des de qualsevol lloc de manera ràpida i senzilla. A través de l’aplicació web, l’abonat pot configurar alarmes tant per detectar fuites com per controlar el seu consum.

Els comptadors es comuniquen a través de radiofreqüència amb diversos concentradors instal·lats al municipi que són els encarregats d'enviar la informació via GPRS a les estacions centrals.

El sistema millora la qualitat de la lectura resolent els accessos difícils, respectant la privacitat del client i minimitzant el número de comptadors no llegits. A més, permet conèixer qui, com i quan s’està utilitzant el recurs hídric, ajudant a realitzar una gestió més eficient de la xarxa.

:


Substitució d’una canonada d’aigua potable a Sant Bernabé – Òdena
viernes, 31 de octubre de 2014
Substitució de la cononada

Aigua de Rigat està portant a terme la substitució d’una canonada a Sant Bernabé, al municipi d’Òdena. Amb aquesta actuació es millorarà el subministrament d’aigua potable a la zona on hi ha dues explotacions ramaderes.
La canonada té una longitud aproximada de 1.000 metres, quedarà totalment instal·lada properament i es recobrirà amb les mateixes terres d’excavació. Fins a l’actualitat la canonada que hi havia era d’ús privat.

:

La Generalitat i Aigua de Rigat signen un conveni de col·laboració

Aigua de Rigat renova la concessió del servei de la Torre de Claramunt
miércoles, 27 de agosto de 2014
Xavier Ventayol - Jaume Riba - David Gall

Aigua de Rigat ha renovat recentment la concessió de gestió del servei municipal d’aigua potable del municipi de la Torre de Claramunt.

La renovació es va signar el dia 22 de juliol per un període de 35 anys. A l’acte de signatura hi van assistir els senyors Jaume Riba Bayo, alcalde de la Torre de Claramunt, Xavier Ventayol i David Gall, Conseller Delegat i Gerent d’Aigua de Rigat, respectivament.

La renovació d’aquest contracte suposa l’execució d’un paquet d’obres d’inversió de millora en l’abastament per un valor superior a 500.000€.

:

Aigua de Rigat, al costat de les persones martes, 24 de noviembre de 2015
Família nombrosa

La sensibilitat davant de casos de vulnerabilitat és una prioritat a Aigua de Rigat. Per això treballem activament amb els municipis de l’Anoia on som presents per oferir solucions adequades a cada situació.

 

Incorporació de Cal Anton al servei de La Torre de Claramunt
miércoles, 09 de julio de 2014

Des del mes de juny d’enguany el subministrament d’aigua dels habitatges de la urbanització Cal Anton de la Torre de Claramunt, passa a ser gestionat per Aigua de Rigat.

 

Vehicle Aigua de Rigat
Fons de Solidaritat per a famílies amb menys recursos
lunes, 03 de febrero de 2014

L’empresa Aigua de Rigat ha creat un Fons de Solidaritat perquè les famílies en situació de precarietat econòmica puguin fer front al pagament del subministrament i tinguin garantit el consum bàsic d’aigua.

got aigua
Enllaç a l'oficina virtual banner factura sense paper
EL TEU MUNICIPI
Casa
Enllaç als talls programats